Allmänna Villkor

Juridiskt namn: International Trading
Org. nummer: 450913-XXXX
VAT-nummer: SE450913965701
Företaget innehar F-Skattsedel


Kontor- och Butiksadress:

Kontor:
Larmhem.se
Vallåkravägen 600
25341 Vallåkra


Service- och InstallationSkåne
Vallåkravägen 600
25341 Vallåkra
Telefon: 042-99703



Tillämplighet

Dessa köpvillkor är tillämpliga i fall Svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med desamma. För privatkonsumenter gäller Distansavtalslagen. För mer information kontakta Konsumentverket, Allmänna Reklamationsnämnden eller din lokala konsumentrådgivare. Till Konsumentköplagen och Distansavtalslagen ser du följande köpvillkor som gäller för International Trading.

Beställningsinformation

Beställning

För att beställa från denna webbplats måste du vara över 18år. Om du är under 18 år ber vi dig låta någon annan hjälpa dig med beställningen. När du valt produkt och klickat på köp nu hamnar produkten i din varukorg. Härifrån kan du välja att gå direkt till kassan eller handla vidare. Beställningar som göres i annan persons namn och utan dennes medgivande kommer att polisanmälas som bedrägeriförsök. Den IP adress som beställningen gjordes från kommer att lämnas ut till Polismyndigheten.

NYHET: SMS Bekräftelse

När du lagt din orderskickas det automatiskt ett orderbekräftelse via SMStill det mobiltelefonnummer som angivits i kassa. Vi ber dig kontrollera att telefonnumret är korrekt, eftersom att er SMS avisering kommer att skickas till angivet mobilnummer. Om du inte mottar SMS bör du kontakta oss för korrigering av ditt inlagda telefonnummer. Om du ej anger nummer kommer du i stället erhålla uthämtnings avi per post som skickas till den leveransadress som du angivit.

Ändring av order

Om du skulle upptäcka att något blivit fel i din order ber vi er omgåendekontakta oss. Ändring av order kan endast göras fram tills den punkt innan vi skickat ut din beställning. Tänk på att du endast har ett par timmar på dig att utföra en ändring av ordern.

Avbeställa / Annullera

Om du motförmodan skulle vilja avbeställa din order kan du göra detta fram till den punkt innan vi skickat ut din beställning.Om vi redan skickat din beställning och du vill avbeställa blir i stället ärendet kategoriserat som Ångerrätt. Som kund har ni 30 dagar på er att skicka tillbaka hela eller del av din beställning. International Trading äger rätten att neka till köp om t.ex person ej hämtat ut sitt paket vid flertal tillfällen.

Ej uthämtat paket

Tänk på att det är ditt ansvar att paketet hämtas ut innan det returneras till oss. Skickade försändelser ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Hämtas inte paketet/brevet ut inom denna tidsram returneras det automatiskt till International Trading. Vi kommer påminna dig om att du har ett paket att hämta ut per SMS, E-post alternativt att vi kontaktar dig. Om du önskar att ditt paket åter ska skickas ut tillkommer en ny och en gammal fraktkostnad för detta. Eftersom vi får stå för frakt både till och från ert avhämtningsställe debiterar vi er för alla outlösta paket/brev med 300 kr för att täcka våra omkostnader.
Fakturering för outlösta paket/brev sköts i dagsläget av vår samarbetspartner Svea Ekonomi AB.

Leveransinformation

Leveransmöjligheter

Som företag eller privatperson har nii kassan nu möjligheten att själv välja vilket fraktbolag som skall användasi samband mer er beställning. Vi erbjuder följande: Posten, DHL, Schenker. Detta har vi nu gjort möjlig efter önskemål från våra kunder.

Leverans

Order mottagna före klockan 12.00 avseende lagerhållna produkter expedieras som regel samma dag. International Trading anlitarPosten, DHL, Schenkeroch i förekommande fall budfirmor för leverans. Vår vision är att du ska mottagit dina beställda varor inom 48timmar efter lagd beställning. Alla ordrar som görs får ett kollinummer via sms, e-post, brev eller står undermitt kontoom du har upprättat ett sådant.

EasyWay Programmering

Har du valt programmering av ditt larmpaket kommer det tidigast programmeras dagen efter lagd beställning. Vid programmering kommer vi att skicka en programmeringslista till din e-post adress, som du ska fylla ut och returnera via e-post till oss. Efter att vi mottagit er programmeringslista kommer ert larm programmeras, dock tidigast dagen efter lagd beställning. I vissa fall har vi möjlighet att lyckas programmera samt skicka er beställning redan samma dag. Om något är oklart eller fel med er programmeringslista kommer vi att kontakta er för att rätta till eventuella frågetecken.

Fraktkostnad

Vi har en fast fraktkostnad på 99sek. Beställer du för över 3000sek får du fri frakt. Fraktkostnader för leverans till utlandet (se nedan) tillkommer det 100sek i fraktkostnad.

Leverans till Utlandet

Vi erbjuder leverans tillNorge, Danmark, Tysklarnd, Finland, Färöarna samt Åland.Ert paket skickas på billigaste möjliga sätt. En extra fraktkostnad på 100sek tillkommer oavsett orderstorlek.

Privatperson

Till privatpersoner skickas ditt paket till närmaste DHL Service Point ombud, eller med DHL Paket till beställningsadressen. Önskar du i ställer leverans via Posten AB meddelar du oss detta via kommentarsfältet i kassan innan du lägger din/er order. Skulle du råka glömma detta ta då snabbt kontakt med kundtjänst som korrigerar detta.

Företagskund

Till företag levereras godset direkt till leveransadressen. Om företagets leveransadress är en postbox eller har ett boxpostnummer levereras varan med postpaket till postens utlämningsställe, utkörning ingår ej i denna tjänst. DHL gör normalt ett försök att köra ut godset, utkörning sker då mellan 8:00 och 16:00 vardagar, finns ingen på plats levereras godset till närmsta DHL center för avhämtning om kollit väger under 20Kg. Ny utkörning kan beställas via DHLs Kundtjänst 0771-345 345.

Prisinformation

Priser

Alla våra priser är inklusive moms. Vid betalning från utlandet gäller Svensk valuta (SEK). Priserna kan variera beroende på erbjudande eller dylikt. Det är det priset som vid beställningstillfället som gäller. Har du erhållit en förmånlig offert från oss kommer detta framgå som rabatt på orderbekräftelsen. Det tillkommer INGA månadskostnader i samband med ert köp i från oss utan du äger dina produkter direkt vid köp. Skulle du uppleva att prisbilden verkar fel vid beställning ber vi er ta kontakt med oss omgående.

Betalningsmöjligheter

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Allmänna villkor hittar du här
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här

Postförskott

Med postförskott skickar vi dina varor och du betalar när du hämtar ut eller motar ditt paket. Kostnad för detta alternativ är 89sek.Om paketet ska skickas utomlands som Norge, Danmark, Finland mm skickas det med DHL och betalsättet heter Cash On Delivery (COD) och kostar 89sek.

Swish betalning

Vi accepterar Swish och har nummer 123 148 48 72. Vid Swishbetalning anger du endast ditt ordernummer som referens för betalningen.

Bankgiro betalning

Vi erbjuder inbetalning via bankgiro. Vårt bankgiro är 5160-6424. Vid bankgiro betalning anger du endast ditt ordernummer som referens för betalningen.

Reklamation & Ångerrätt

Reklamationer

Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum. Vid yrkande måste det dock kunna styrkas att produkten varit felaktig från början. Vid reklamation, kontakta oss via mail [email protected] och ange att det gäller en reklamation i ämnesraden. Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna (dock inte för REK-kostnad). Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.International Trading ansvarar ej för skador som uppkommer vid felaktig installation eller modifiering av originalprodukt.För att returnera kontakta kundtjänst för hur du ska gå vidare med din reklamation. Vänligen märk din försändelse väl med ert namn/ordernummer så vi kan hantera ditt ärende mycket snabbare.

Öppetköp / Ångerrätt

Enligt distanshandelslagen måste e-handlare erbjuda 14 dagars ångerrätt. Men vi har valt att utöka med30 dagars ångerrätt. När du beställer från oss erbjuder vi även fria returer. Det innebär att det inte kostar dig något. Vi bokar upphämtning av er retur till oss. Men för att göra detta måste du kontakta oss för bokning av upphämtning. Handlar det istället om en trasig produkt är det reklamation som gäller.

Specialanpassad Utrustning

Om du som kund fått oss attmodifiera eller anpassa tillbehör, larmcentraler eller andra larmkomponeter, gäller ej ångerrätten då vi ej kan sälja den specialanpassade varan som ny till annan kund.

Återbetalning

Din order återbetalas inom 7 dagar efter att vi mottagit och kontrollerat innehåller.Om du har betalat med kort, sätts pengarna in på ditt konto.Vi godkänner endast öppet köp om originalförpackningen returneras och är intakt, och att produkten ej är använd. Har du betalat med postförskott kan pengarna antingen sättas in på ditt bankkonto eller så kan en utbetalnings avi skickas till dig. Observera dock att ersättning för eget fraktsätt till oss samt frakt-, administrations- och returkostnader ej utgår.

Garanti och Ansvar

Garanti

Alla våra produkter omfattas av 2års garantiom inget annat anges. Garantin gäller för tillverkningsfel och plötsliga produktfel som uppstår i samband med brukandet av produkten. Vid nyttjandet av garantin ska det framgå tydligt vad som är defekt med din inköpta vara. Vi ersätter dig med samma produkt eller likvärdig om vi skulle upphört med att sälja produkten som du åropar garanti på. Garantin gäller inte om det är tydligt att du som kund gjort yttre eller inre åverkan på produkten. Du får med andra ord inte själv försöka laga produkten.

Ansvar

Det åligger köparens ansvar att följa dom rekommendationer som framgår i medföljande manualer från International Trading. Du får exempelvis inte koppla in externa enheter till våra GSM Larm såsom sirener utan att först tagit kontakt med oss. Risken med att utföra installation av annan siren än våra produkter kan medföra till att sirenporten blir överbelastad och slutar fungera. Om du mot förmodan utför egna experiment varpå produkten går i sönder gäller inte längre din/er garanti.Dock kan vi försöka laga/återställa din produkt mot en undersökningsavgift om 300kr ink moms + materialkostnader beroende på vad det är för vara. Vi hjälper dig gärnakostnadsfritthitta lösningar för att du ska kunna skräddarsy dina produkter från International Trading med andra leverantörers produkter.

Tryggt Köp

Säkra Betallösningar

Vianvänder oss enbart av säkra betalmetoder när ditt köp genomförs.Dom leverantörer vi valt att använda är Klarna, Swishoch uppfyller kraven förPCI DSS.

Personuppgifter

Alla dom uppgifter som du lämnar till oss är skyddade enligt lagen om Personuppgiftslagen (PuL). Personnummer lagras inte hos oss utan det lagras hos Svea Ekonomi AB om du väljer att handla mot faktura eller delbetalning. Ditt person eller organisationsnummer används enbart för att kontrollera er kreditvärdighet.