Köpvillkor
Juridiskt namn: International Trading Läs mer här
Org. nummer: 450913-9657
VAT-nummer: SE450913965701
Företaget innehar F-Skattsedel
Kontor- och Butiksadress:
Kontor:
Larmhem.se
Vallåkravägen 600
25341 Vallåkra
Service- och Installation Skåne
Vallåkravägen 600
25341 Vallåkra
Telefon: 042-99703
Tillämplighet
Dessa köpvillkor är tillämpliga i fall Svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med desamma. För privatkonsumenter gäller Distansavtalslagen. För mer information kontakta Konsumentverket, Allmänna Reklamationsnämnden eller din lokala konsumentrådgivare. Till Konsumentköplagen och Distansavtalslagen ser du följande köpvillkor som gäller för International Trading.
Beställningsinformation
Beställning
För att beställa från denna webbplats måste du vara över 18år. Om du är under 18 år ber vi dig låta någon annan hjälpa dig med beställningen. När du valt produkt och klickat på köp nu hamnar produkten i din varukorg. Härifrån kan du välja att gå direkt till kassan eller handla vidare. Beställningar som göres i annan persons namn och utan dennes medgivande kommer att polisanmälas som bedrägeriförsök.
När du lagt din orderskickas det automatiskt ett orderbekräftelse till angiven e-post som du uppger i kassan.
Ändring av order
Om du skulle upptäcka att något blivit fel i din order ber vi er omgående kontakta oss. Ändring av order kan endast göras fram tills den punkt innan vi skickat ut din beställning. Tänk på att du endast har ett par timmar på dig att utföra en ändring av ordern.
Avbeställa / Annullera
Om du motförmodan skulle vilja avbeställa din order kan du göra detta fram till den punkt innan vi skickat ut din beställning.Om vi redan skickat din beställning och du vill avbeställa blir i stället ärendet kategoriserat som Ångerrätt. Som kund har ni 30 dagar på er att skicka tillbaka hela eller del av din beställning. International Trading äger rätten att neka till köp om t.ex person ej hämtat ut sitt paket vid flertal tillfällen.
Ej uthämtat paket
Tänk på att det är ditt ansvar att paketet hämtas ut innan det returneras till oss. Skickade försändelser ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Hämtas inte paketet/brevet ut inom denna tidsram returneras det automatiskt till International Trading. Vi kommer påminna dig om att du har ett paket att hämta ut per SMS, E-post alternativt att vi kontaktar dig. Om du önskar att ditt paket åter ska skickas ut tillkommer en ny och en gammal fraktkostnad för detta. Eftersom vi får stå för frakt både till och från ert avhämtningsställe debiterar vi er för alla outlösta paket/brev med 300 kr för att täcka våra omkostnader.
Fakturering för outlösta paket/brev sköts i dagsläget av vår samarbetspartner Svea Ekonomi AB.
Leveransinformation
Leveransmöjligheter
Som företag eller privatperson har ni kassan nu möjligheten att själv välja vilket fraktbolag som skall användas i samband mer er beställning. Vi erbjuder följande: Posten, DHL, Schenker. Detta har vi nu gjort möjlig efter önskemål från våra kunder.
Leverans
Order mottagna före klockan 14.00 som är i lager expedieras som regel redan samma dag. International Trading anlitar Posten, DHL, Schenker och i förekommande fall budfirmor för leverans. Vår vision är att du ska mottagit dina beställda varor inom 48 timmar efter lagd beställning. Alla beställningar som görs får ett kollinummer via sms, e-post, brev eller står under mitt konto om du har upprättat ett sådant.
Handla på plats
Det går bra att handla på plats hos oss. När du besöker oss kan vi dessutom visa dig produkterna och dess funktion innan köp. Väljer du i kassan att hämta på plats, blir du meddelad när er beställning finns klar för avhämtning.
Adress för att handla på plats: Vallåkravägen 600 - 25341- Vallåkra
EasyWay Programmering
Har du valt programmering av ditt larmpaket kommer det tidigast programmeras dagen efter lagd beställning. Vid brådskande fall har vi möjlighet att snabbt hjälpa er med en programmering redan samma dags som du beställer. Men för att försäkra dig om att vi kan detta ber vi dig kontakta oss innan köp. Vid programmering kontaktas du personligen av från en av våra medarbetare. Ni går tillsammans igenom hur du vill att ditt larmsystem ska programmeras.
Fraktkostnad
Vi har en fast fraktkostnad på 99sek. Beställer du för över 3000sek får du fri frakt. Fraktkostnader för leverans till utlandet (se nedan) tillkommer det 100sek i fraktkostnad.
Leverans till Utlandet
Vi erbjuder leverans till Norge, Danmark, Tysklarnd, Finland, Färöarna samt Åland.Ert paket skickas på billigaste möjliga sätt. En extra fraktkostnad på 100sek tillkommer oavsett orderstorlek.
Privatperson
Till privatpersoner skickas ditt paket till närmaste DHL Service Point ombud, eller med DHL Paket till beställningsadressen. Önskar du i ställer leverans via Posten AB meddelar du oss detta via kommentarsfältet i kassan innan du lägger din/er order. Skulle du råka glömma detta ta då snabbt kontakt med kundtjänst som korrigerar detta.
Företagskund
Till företag levereras godset direkt till leveransadressen. Om företagets leveransadress är en postbox eller har ett boxpostnummer levereras varan med postpaket till postens utlämningsställe, utkörning ingår ej i denna tjänst. DHL gör normalt ett försök att köra ut godset, utkörning sker då mellan 8:00 och 16:00 vardagar, finns ingen på plats levereras godset till närmsta DHL center för avhämtning om kollit väger under 20Kg. Ny utkörning kan beställas via DHLs Kundtjänst 0771-345 345.
Prisinformation
Priser
Alla våra priser är inklusive moms. Vid betalning från utlandet gäller Svensk valuta (SEK). Priserna kan variera beroende på erbjudande eller dylikt. Det är det priset som vid beställningstillfället som gäller. Har du erhållit en förmånlig offert från oss kommer detta framgå som rabatt på orderbekräftelsen. Det tillkommer INGA månadskostnader i samband med ert köp i från oss utan du äger dina produkter direkt vid köp. Skulle du uppleva att prisbilden verkar fel vid beställning ber vi er ta kontakt med oss omgående.
Betalningsmöjligheter
Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid - alltid 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431
Delbetala från 50 kr/mån!
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.Postförskott
Med postförskott skickar vi dina varor och du betalar när du hämtar ut eller motar ditt paket. Kostnad för detta alternativ är 79sek. Om paketet ska skickas utomlands som Norge, Danmark, Finland mm skickas det med DHL och betalsättet heter Cash On Delivery (COD) och kostar 89sek.
Bankgiro betalning
Vi erbjuder inbetalning via bankgiro. Vårt bankgiro är 5160-6424. Vid bankgiro betalning anger du endast ditt ordernummer som referens för betalningen.
Reklamation & Ångerrätt
Reklamationer
Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum. Vid yrkande måste det dock kunna styrkas att produkten varit felaktig från början. Vid reklamation, kontakta oss via mail kundtjanst@larmhem.se och ange att det gäller en reklamation i ämnesraden. Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna (dock inte för REK-kostnad). Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.International Trading ansvarar ej för skador som uppkommer vid felaktig installation eller modifiering av originalprodukt.För att returnera kontakta kundtjänst för hur du ska gå vidare med din reklamation. Vänligen märk din försändelse väl med ert namn/ordernummer så vi kan hantera ditt ärende mycket snabbare.
Öppetköp / Ångerrätt
Enligt distanshandelslagen måste e-handlare erbjuda 14 dagars ångerrätt. Men vi har valt att utöka med 30 dagars ångerrätt. När du beställer från oss erbjuder vi även fria returer. Det innebär att det inte kostar dig något. Vi bokar upphämtning av er retur till oss. Men för att göra detta måste du kontakta oss för bokning av upphämtning. Handlar det istället om en trasig produkt är det reklamation som gäller. Du får inte ha använt produkten men har enligt lag rätt att hantera varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Du skall returnera produkten i oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage.
Serviceärende
Vid reklamationer, service- och garantiärenden skall du alltid kontakta vår kundtjänst via e-post: info@larmhem.se eller telefon: 042-99000. Larmhem.se hanterar reklamationer via egen reparation och om ytterligare service behövs används utvalda samarbetspartners.
Specialanpassad Utrustning
Om du som kund fått oss att modifiera eller anpassa tillbehör, larmcentraler eller andra larm komponenter, gäller ej ångerrätten då vi ej kan sälja den specialanpassade varan som ny till annan kund.
Återbetalning
Din order återbetalas inom 7 dagar efter att vi mottagit och kontrollerat innehåller.Om du har betalat med kort, sätts pengarna in på ditt konto.Vi godkänner endast öppet köp om originalförpackningen returneras och är intakt, och att produkten ej är använd. Har du betalat med postförskott kan pengarna antingen sättas in på ditt bankkonto eller så kan en utbetalnings avi skickas till dig. Observera dock att ersättning för eget fraktsätt till oss samt frakt-, administrations- och returkostnader ej utgår.
Garanti och Ansvar
Larmhem.se säljer samtliga produkter till privatpersoner med 2 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. För företagskunder gäller inte dessa.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av nybryggt.nu varpå du som kund får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Faktura eller kvittens gäller som garantibevis. Spara dokumentet eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten.
Ansvar
Det åligger köparens ansvar att följa dom rekommendationer som framgår i medföljande manualer från International Trading. Du får exempelvis inte koppla in externa enheter till våra GSM Larm såsom sirener utan att först tagit kontakt med oss. Risken med att utföra installation av annan siren än våra produkter kan medföra till att sirenporten blir överbelastad och slutar fungera. Om du mot förmodan utför egna experiment varpå produkten går i sönder gäller inte längre din/er garanti.Dock kan vi försöka laga/återställa din produkt mot en undersökningsavgift om 300kr ink moms + materialkostnader beroende på vad det är för vara. Vi hjälper dig gärna kostnadsfritt hitta lösningar för att du ska kunna skräddarsy dina produkter från International Trading med andra leverantörers produkter.
Tryggt Köp
Säkra Betallösningar
Vi använder oss enbart av säkra betalmetoder när ditt köp genomförs.Dom leverantörer vi valt att använda är Klarna, Swish och uppfyller kraven förPCI DSS.
Personuppgifter
Alla dom uppgifter som du lämnar till oss är skyddade enligt lagen om Personuppgiftslagen (PuL). Personnummer lagras inte hos oss utan det lagras hos Klarna om du väljer att handla mot faktura eller delbetalning. Ditt person eller organisationsnummer används enbart för att kontrollera er kreditvärdighet.
Dataskyddsförordningen (GDPR)
Dataskyddsförordningen (GDPR) gäller i hela EU och har också till syfte att skapa en enhetlig och likvärdig nivå för skyddet av personuppgifter så att det fria flödet av uppgifter inom Europa inte hindras. Samma regler gäller inom hela EU. Vi på larmhem lagrar enbart dom uppgifter som är väsentliga för att kunna hantera er beställning. Vi lagar därmed ert Namn, Efternamn, E-post, Telefonnummer samt adress för att kunna hantera support, beställning i samband med ert köp. INGA uppgifter lämnas ut till tredje part.
Mycket i dataskyddsförordningen liknar de regler som fanns i personuppgiftslagen. På samma sätt som idag får man behandla personuppgifter med stöd av samtycke från de registrerade, för att uppfylla ett avtal eller efter en intresseavvägning såsom beställningar här på Larmhem.se. De registrerade kommer även i fortsättningen att ha rätt att få information om den personuppgiftsbehandling som sker ? och vi som behandlar personuppgifter har tillräckliga säkerhetsåtgärder för att uppgifterna skyddas på rätt sätt. Personnummer och annan känslig information är inget som lagras i vårt system.